Oglašavanje apartmana

Savjeti i pregled najboljih načina oglašavanja apartmana na Internetu. Reklamirajte Vaš apartman na najučinkovitiji način !

Kao vlasnici apartmana u zadnjih 10 godina dosta smo eksperimentirali sa raznim načinima oglašavanja apartmana. Svaka metoda oglašavanja je kombinacija ulaganja vremena i novca sa različitim rezultatima. Naravno najbolje je primijeniti sve metode što definitivno donosi najbolje rezultate ali mali iznajmljivači privatnog smještaja (1-3 apartmana) u pravilu imaju vrlo ograničene resurse. U svakom slučaju jedno je sigurno: stranice na kojima se plaća godišnje oglašavanje će vam donijeti najviše upita a samim time i rezervacija. S druge strane slanje e-mailova je besplatno ali i rezultati su najslabiji.

U Hrvatskoj je konkurencija među iznajmljivačima vrlo velika (pogotovo na morskoj obali), što znači da morate pažljivo odabrati vašu strategiju oglašavanja smještaja. Pravilnom strategijom oglašavanja se popunjenost vaših apartmana može znatno produžiti na predsezonu i posezonu što je vrlo bitno jer je apartmane vrlo lako napuniti u samom srcu sezone.

Oglašavanje na plaćenim sajtovima

Cijena ulaganja: Visoka
Uloženo vrijeme: Srednje
Rezultati: Odlični

Popularni sajtovi za oglašavanje apartmana i ostalih vrsta privatnog smještaja su u pravilu jako dobro posjećeni. Svjetski sajtovi kao npr. Homeaway.com traže i do $300 godišnje za oglašavanje na njihovim stranicama ali zauzvrat nude jako dobre rezultate. Naravno na vama je da odvagnete (s obzirom broj smještajnih jedinica koje oglašavate koliko Vam se ovakav način reklamiranja isplati). HomeAway je definitivno svjetski broj 1 na području reklame apartmana i tu ne možete pogriješiti. Što se tiče domaćih sajtova postoji puno malih specijaliziranih sajtova (po nižim cijenama). Osnovni savjet za ove sajtove je da probate provjeriti kako su pozicionirani na tražilicama (google.hr, google.com, google.si ...) te koliko je smještajnih jedinica već oglašeno iz Vašeg grada / regije. Ako je već oglašeno 100 apartmana iz vašeg grada/područja teško je očekivati velik broj upita/rezervacija.

Oglašavanje apartmana na besplatnim sajtovima

Cijena ulaganja: Besplatno
Uloženo vrijeme: Srednje
Zarada: Slaba

Besplatni sajtovi u pravilu Vam neće donijeti puno koristi, ali su ipak besplatni. Ako imate viška slobodnog vremena svakako ga uložite u ovu vrstu reklame. Većina ovih sajtova dozvoljava i postavljanje linka prema Vašem sajtu (ako ga imate) što bi vam moglo donijeti bolju poziciju na tražilicama kao što su Google, Yahoo, Bing.

Izrada vlastitog sajta

Cijena ulaganja: Besplatno / Visoko
Uloženo vrijeme: Srednje
Povrat novca: Srednje velik

Po našem mišljenju izrada vlastitog sajta je obavezna stvar za svakog ozbiljnog iznajmljivača. Velika većina sajtova gdje oglašavate vaše apartmane dozvoljava link prema Vašem sajtu na kojem onda možete postavljati dodatne slike, video prezentacije, i druge korisne informacije o Vašem gradu/regiji. Ako se uspijete dobro pozicionirati na internet tražilicama možete imati i vrlo pristojan broj upita. Što je najbolje na internetu imate velik broj portala gdje možete besplatno kreirati atraktivne stranice. Naravno ako imate velik budžet na raspolaganju i slabo informatičko znanje možete naručiti i izradu sajta po narudžbi. Vaš sajt možete reklamirati pomoću Google Adwordsa, možete slati e-mailove vašim stalnim gostima sa linkom na Vaš sajt, možete se reklamirati na Facebooku. Popularni (svjetski) sajtovi gdje možete izraditi besplatne stranice su:

weebly.com
wix.com
yolas.com
wordpress.com
blog.com

i mnogi drugi... Upišite u Google.com pojam 'create free website' ili 'Free Website Builder' i odaberite onog koji Vam najviše odgovara.

Wix.com - sajt koji nudi mogućnost lake i samostalne izrade internet prezentacija

Reklamiranje apartmana pomoću e-maila

Cijena: besplatno
Uloženo vrijeme: srednje
Povrat novca: Mali/Srednje velik

Jedan od osnovnih savjeta kod reklamiranja Vaših apartmana je da čuvate sve e-mail adrese Vaših gostiju kao i onih gostiju koji nisu rezervirali smještaj ali su postavili upit. Ovo vam omogućava povremeni kontakt putem e-maila u kojem vaše potencijalne goste možete obavijestiti o popustima, događajima u Vašem gradu, unaprijeđivanju vaših smještajnih kapaciteta. E-mailove možete slati ručno ali puno je bolji način da se registrirate na MailChimp.com (besplatan do 2000 kontakata !) i šaljete skupni e-mail koji uz to izgledaju vrlo profesionalno. Nemojte zanemariti ovu vrstu oglašavanja apartmana jer uz vrlo mali trud možete postići odlične rezultate.

Oglašavanje apartmana pomoću FaceBook stranice

Cijena: besplatno
Uloženo vrijeme: malo
Povrat novca: Mali

Facebook stranica je vrlo dobar način komunikacije sa Vašim gostima (pogotovo onim mlađim) i način da ostanete u kontaktu s njima. Izrada je besplatna i vrlo jednostavna, a FaceBook ima preko 800 milijuna korisnika na svijetu. FaceBook ima veliku prednost pred ostalim načinima oglašavanja apartmana jer se dobre stvari vrlo brzo šire na ovoj društvenoj mreži. Kada na FaceBooku netko lajka Vašu fan stranicu to vide svi prijatelji te osobe te je i oni mogu onda indirektno pregledati i ako im se svidi lajkati. Tako se vijest o Vašim apartmanima vrlo brzo širi što naravno povećava mogućnost da vas netko kontaktira.

FaceBook.com - najpopularnija društvena mreža, besplatno i vrlo učinkovito oglašavanje vaših apartmana

Oglašavanje smještaja na Booking.com

Booking.com je vjerojatno najveća svjetska agencija za online smještaj. Pročitajte njihove uvjete poslovanja i ako ste zainteresirani pošaljite zahtjev. Odgovor se čeka i do mjesec dana kad će vas kontaktirati netko od njihovih zaposlenika te će osobno doći pregledati vaš smještaj. Njihova provizija iznosi 15% što je ipak znatno manje od većine običnih turističkih agencija koje uzimaju i do nevjerojatnih 40%. Vrlo važna stvar kod Booking.com su ocjene vašeg smještaja od strane vaših gostiju. Dobre recenzije vam daju nevjerojatnu prednost dok će vas loše ocjene upropastiti. Zato ako se odlučite na suradnju sa Booking.com ovo vam najvažniji savjet: učinite sve da vam gost bude zadovoljan i ostavi pozitivan komentar. Taman ste pomislili da je reklamiranje apartmana na Booking-u ono što vam treba ? Čitajte dalje ... Najveći problem kod Booking.com što je on zapravo osnovan i zamišljen za rad s hotelima. A velika hotelska naselja i vlasnici malih apartmana nemaju nikakve veze. Najveći problem je definitivno mogućnost rezervacije smještaja bez uplate akontacije. Booking.com, doduše, službeno daje tri mogućnosti potvrđivanja rezervacija: bez akontacija, s postotkom akontacije i plaćanje pune cijene pri rezervaciji. Ali, neslužbeno to baš ne ide tako. Zato je Booking.com vrlo popularan sajt među gostima (koji besplatno i u zadnji tren mogu otkazati rezervaciju) ali se mogu pronaći i svakakvi komentari nezadovoljnih iznajmljivača. Zato dobro proučite ugovor, i nikako ne ulazite u posao s Booking.com dok ne dogovorite uvjete poslovanja. I nikako nemojte pristati na potvrđivanja rezervacije bez predujma.

Booking.com - najveća i najpoznatija internet agencija, više od 400.000 apartmana i hotela diljem svijeta

6 osnovnih savjeta za internet reklamu Vaših apartmana

1. Kvalitetne slike apartmana

Slika govori više od tisuću riječi. Kvalitetna slika prodaje smještaj, nemojte stavljati mutne slike, slikane po lošem/oblačnom vremenu. Istaknite dobre strane Vaših apartmana (npr. dobar pogled, blizinu mora/plaže, roštilj), lošije stvari ne slikajte. Interijer slikajte po dnevnom svjetlu po sunčanom vremenu. Otvorite prozore, razgrnite zavjese, tako da u prostor uđe što više svjetla. Posjetitelji vole velike slike na kojima se detalji dobro vide. Mali broj slika, male rezolucije izaziva sumnju. Odličan video uradak je također odlična ideja koja vas može istaknuti ispred konkurencije.

2. Pozitivne recenzije / komentari gostiju

Dobre recenzije vaših apartmana su ključne. Učinite sve da dobijete dobre recenzije od vaših gostiju, pogotovo u početku poslovanja. Smanjite cijenu, ponudite gostima neke besplatne izlete, počastite ih večerom, bilo što. Kad zadovoljan gost napiše pozitivan osvrt to će Vam znatno podići broj rezervacija.

3. Budite dostupni i ažurni

Redovito odgovarajte na sve e-mailove (u što kraćem roku), čak i kad su Vam svi kapaciteti zauzeti. Ovo ostavlja dojam profesionalnosti i povećava mogućnost da će Vas potencijalni gost opet kontaktirati. Ako su vam apartmani zauzeti u traženom razdoblju obavezno ponudite alternative datume.

4. Cijene smještaja

Ne pretjerujte sa cijenama smještaja. Prošlo je vrijeme kad ste goste mogli preveslati. U vrijeme interneta Vaš gost će pregledati desetke apartmana na sličnim sajtovima i teško nešto možete prodati po nerealnim cijenama. Usporedite Vašu cijenu sa cijenama konkurencije. Morate nekako se istaknuti, nižom cijenom, boljom ponudom, bilo čime.

5. Extra nadoplate

Nemojte nikada tražiti extra nadoplate, npr. za parking, veš-mašinu, završno čišćenje, internet ili nedajbože za klima uređaj. To ostavlja jako ružan dojam i mogućnost ostavljanja loše ocjene/recenzije (što je vrlo pogubno !).